Wat is de status van mijn order?
Log in in je Ridderprint portaal en klik op ‘Mijn order’. Zie in het blokje Planning de status. Klik op ‘Informatie over…’ onderaan die pagina voor een uitleg over de verschillende statussen. Zonder tegenbericht van Ridderprint worden jouw boeken bezorgd op de datum in je orderbevestiging en portaal.
Wie is mij thesisspecialist?
Dit is je eerste contactpersoon bij Ridderprint. Log in in je Ridderprint portaal en klik op ‘Mijn order’. Onder ‘contact Info’ zie je wie je thesisspecialist is.
Wat houden de verschillende statussen in mijn portaal in?
Log in in je Ridderprint portaal en klik op ‘Mijn order’. Onder het blokje ‘Planning’ zie je de status. Klik op de ‘Informatie over status…’ link onderaan de pagina, voor meer informatie over de verschillende statussen.
Mijn order heeft de status ‘ingepland en wacht op bestand’?
Deze status betekent dat wij je order hebben ingepland en wachten op je bestanden volgens de gemaakte planning. Indien je deze al geüpload hebt zullen wij de bestanden controleren en feedback geven indien nodig.
Waar kan ik de aanleverspecificaties vinden?
Log in met je ontvangen gegevens in je Ridderprint portaal en klik bovenin rechts in het menu op ‘Aanleverinstructies‘ link. Bekijk hier ook de online handleiding.
Mijn order heeft de status ‘lijmen’?
Deze status betekent dat je boeken zijn geprint en klaar staan voor afwerking.
Hoeveel kost …?
Vragen over je offerte, factuur, prijsafspraken of wil je weten hoeveel foliedruk, Spot-UV etc. kost? Neem contact op met je thesisspecialist bij Ridderprint. Hij overlegt de kosten en voegt deze toe aan je order.
Tot wanneer kan ik nog wijzigen in mijn orderspecificaties?
Na het aanleveren van de definitieve bestanden wordt gevraagd om je akkoord voor productie te geven. Stuur met je akkoord ook je definitieve wijzigingen door zoals; bezorgadres, aantal boeken, aantal (kleuren)pagina’s etc.
Hoe geef ik mijn akkoord voor productie?
Na het aanleveren van de definitieve bestanden ontvang je een e-mail waarin wordt gevraagd om je akkoord voor productie te geven. Controleer je bestanden en order informatie in je portaal. Stuur je akkoord samen met je definitieve informatie zoals; bezorgadres, aantal boeken, aantal (kleuren)pagina’s etc. mocht dit anders zijn dan in je portaal.
Mijn order heeft de status ‘expeditie’. Wat betekent dit?
Deze status betekent dat de boeken klaar staan voor verzending. De boeken worden een dag voor de leverdatum opgehaald (einde dag). Je ontvangt van de vervoerder een e-mail met informatie.
Kan ik zelf mijn gegevens wijzigen in mijn portaal?
Nee. Stuur een email met wijzigingen naar orders@ridderprint.nl ovv je naam en ordernummer.
Waar kan ik mijn ISBN vinden?
Heb je een ISBN-aanvraag gedaan via het aanvraagformulier in je Ridderprint portaal? dan vind je deze met ongeveer twee dagen terug op de ‘Order specificaties‘ pagina’ in je portaal. Staat deze er na twee dagen nog niet? neem dan contact op met Ridderprint voordat je een nieuwe aanvraag doet.
Waar vind ik mijn verzendgegevens?
Log in in je Ridderprint portaal en klik op ‘Mijn order’ ga naar de pagina ‘Verzendgegevens’. Geef eventuele wijzigingen door aan orders@ridderprint.nl.
Wat is een thesisspecialist?
De thesisspecialist is je eerste contactpersoon bij Ridderprint waarmee je je offerte hebt besproken. Voor al je vragen over je offerte, facturen, prijsafspraken en overige vragen die kosten met zich meebrengen zoals; ‘wat kost foliedruk’ bijvoorbeeld of het toevoegen van extra uitnodigingen of hardcovers.
Zijn jullie in vakantieperiodes dicht?
Nee. Wij werken de vakanties door. Dit is soms op halve kracht, waardoor orders een iets langere doorlooptijd kunnen hebben.
Wie is mij thesisspecialist?
Dit is je eerste contactpersoon bij Ridderprint. Log in in je Ridderprint portaal en klik op ‘Mijn order’. Onder ‘contact Info’ zie je wie je thesisspecialist is.
Hoe kan ik buiten openingstijden contact met jullie opnemen?
Stuur een e-mail naar je thesis specialist of naar orders@ridderprint.nl. Wij beantwoorden je e-mail zo spoedig mogelijk.
Heb ik een vast contactpersoon?
Nee. Je hebt te maken met meerdere personen. Je thesisspecialist (eerste contactpersoon) is er voor vragen over je offerte, factuur, of ‘hoeveel kost foliedruk’ etc. De orderbegeleider is er voor al je vragen over (aanleveren) bestanden, planning, ontvangen proefdruk etc. orders@ridderprint.nl. Heb je een lay-out pakket bij Ridderprint dan heb je ook nog contact met een vormgever.
Hoe snel reageren jullie op mijn e-mail?
Wij proberen te antwoorden binnen 1 a 2 dagen op je email.
Hoe kan ik jullie bereiken?
Stuur je vragen per e-mail of bel naar het algemene nummer en maak een keuze in het menu.
Wat zijn jullie openingstijden?
Wij zijn open van Maandag – Vrijdag van 08:00 – 17:00 uur. Nationale feestdagen zijn wij gesloten.
Wat zijn jullie openingstijden rond de feestdagen?
Alle verplichte feestdagen zijn wij gesloten.
Hoeveel kost …?
Vragen over je offerte, factuur, prijsafspraken of wil je weten hoeveel foliedruk, Spot-UV etc. kost? Neem contact op met je thesisspecialist bij Ridderprint. Hij overlegt de kosten en voegt deze toe aan je order.
Wat zijn ‘stellingen’?
In Nederland verdedig je naast je scriptie een paarstellingen (ongeveer 10). Stellingen zijn uitspraken die “tegenstelbaar en verdedigbaar” zijn en een aantal onderwerpen behandelen. De eerste paar gaan meestal over het onderwerp van je scriptie, maar de andere kunnen vrijwel elk onderwerp behandelen.
Deze laatste paar stellingen zijn meestal het interessantst, omdat ze resoneren met iedereen – niet alleen mensen die bekend zijn met uw onderzoeksonderwerp. Het is een manier om je persoonlijkheid te tonen, door je zorgen over een bepaald onderwerp te uiten, of zelfs door er een beetje humor in te stoppen.
Kan ik mijn stellingen later aanleveren?
Nee. Zorg dat al het bijkomende printwerk (stellingen, boekenlegger, extra uitnodigingen etc.) op tijd wordt aangeleverd.
Mijn orderspecificaties zijn veranderd. Krijg ik een nieuwe offerte?
Ja. Zodra je de definitieve bestanden akkoord hebt gegeven, stuurt je thesisspecialist de nieuwe aangepaste offerte/orderbevestiging via e-mail. Wil je deze eerder hebben, neem contact op met je thesisspecialist.
Kan ik het papier voor het binnenwerk veranderen?
Ja. Geef je gewenste papiersoort zsm door aan orders@ridderprint.nl. Let op! Geef dit ook door aan je vormgever. De rugdikte van je cover veranderd dan ook.
Ik heb nog geen akkoord van beoordelingscommissie?
Om het het proces niet te vertragen en te voorkomen dat we ergens in tijdnood komen, is het verstandig om de proefdruk al in gang te zetten. Na het ontvangen van de proefdruk kan je de opmerkingen van de beoordelingscommissie afwachten en is er genoeg ruimte om deze door te voeren. Doorgaans zijn dit alleen tekstcorrecties en geen correcties in de vormgeving van het boek.
Kan ik mijn oplage nog verhogen?
Ja, dat kan als wij nog niet bezig zijn met printen. Als je al akkoord voor productie hebt gegeven, neem dan zsm contact op met je thesisspecialist bij Ridderprint.
Wat is de status van mijn order?
Log in in je Ridderprint portaal en klik op ‘Mijn order’. Zie in het blokje Planning de status. Klik op ‘Informatie over…’ onderaan die pagina voor een uitleg over de verschillende statussen. Zonder tegenbericht van Ridderprint worden jouw boeken bezorgd op de datum in je orderbevestiging en portaal.
Ik heb akkoord gegeven maar ik zie nog een fout?
Neem direct contact op met Ridderprint wanneer je een fout ontdekt in je bestanden. Wanneer je order nog niet in productie is genomen kunnen wij je bestand(en) nog vervangen! Dit kan wel gevolgen hebben voor de leverdatum van je boeken.
Krijg ik een PDF voor de universiteitsbibliotheek?
Ja, Wij maken wij een compleet PDF-bestand van jouw proefschrift inclusief cover van voor-en achterkant. Hier is geen online publicatie pakket voor nodig.
Wanneer ontvang ik mijn hardcover boeken?
De hardcover boeken worden rechtstreeks door onze partner verstuurd. Wij proberen de leveringen op elkaar af te stemmen maar, het kan voorkomen dat deze een aantal dagen later arriveren dan de softcover boeken. Duurt dit langer neem dan contact op met Ridderprint.
Krijg ik een proefdruk?
Standaard sturen wij een fysieke proefdruk van jouw boek. Wij sturen 1 proefdruk naar je toe en houden 1 proefdruk zelf, zodat we bij de productie van de gehele oplage weten wat het resultaat moet zijn. De proefdruk is uiteraard optioneel, je kunt ook afzien van een fysieke proefdruk als het om een spoedorder gaat of als je geen post kan ontvangen. In dit geval sturen wij een digitale PDF proef.
Hoe snel kunnen jullie boeken leveren?
Dit kan in 8 werkdagen maar hangt van een aantal zaken af. lever je de bestanden printklaar aan? Wil je eerst nog een papieren proef ontvangen? Wil je speciale afwerking op je omslag etc. Neem contact op met jouw thesisspecialist bij Ridderprint om de opties te bespreken.
Ik wil ander papier. Kost dit meer?
Voor het binnenwerk hebben wij vier standaard papiersoorten met dezelfde prijs. Wil je een zwaarder gewicht of ander papier dan de standaard papiersoorten neem dan contact op met Ridderprint. Dit geldt ook voor het papier voor het omslag.
Ik wil mijn orderspecificaties wijzigen?
Wil je iets wijzigen/toevoegen wat invloed heeft op de totale kosten neem dan contact op met je thesisspecialist bij Ridderprint. Stuur anders een e-mail met je wijzigingen naar orders@ridderprint.nl.
Kan ik boeken nabestellen?
Ja, Neem contact op met je thesisspecialist bij Ridderprint hij maakt een nieuwe order voor je aan.
Mijn order heeft de status ‘ingepland en wacht op bestand’?
Deze status betekent dat wij je order hebben ingepland en wachten op je bestanden volgens de gemaakte planning. Indien je deze al geüpload hebt zullen wij de bestanden controleren en feedback geven indien nodig.
Mijn order heeft de status ‘lijmen’?
Deze status betekent dat je boeken zijn geprint en klaar staan voor afwerking.
Ik wil nog wat toevoegen aan mijn order?
Indien je toch nog een extra uitnodiging, online publicatie of misschien een speciale afwerking voor de cover (foliedruk etc.) wilt toevoegen aan je order, Neem dan contact op met je thesisspecialist bij Ridderprint. Hij bespreekt de kosten met je en voegt dit toe aan je order.
Tot wanneer kan ik nog wijzigen in mijn orderspecificaties?
Na het aanleveren van de definitieve bestanden wordt gevraagd om je akkoord voor productie te geven. Stuur met je akkoord ook je definitieve wijzigingen door zoals; bezorgadres, aantal boeken, aantal (kleuren)pagina’s etc.
krijg ik een digitale versie van mijn proefschrift, en wanneer?
Ja. Deze zetten wij in je portaal, een aantal dagen nadat je akkoord hebt gegeven voor productie.
Hoe geef ik mijn akkoord voor productie?
Na het aanleveren van de definitieve bestanden ontvang je een e-mail waarin wordt gevraagd om je akkoord voor productie te geven. Controleer je bestanden en order informatie in je portaal. Stuur je akkoord samen met je definitieve informatie zoals; bezorgadres, aantal boeken, aantal (kleuren)pagina’s etc. mocht dit anders zijn dan in je portaal.
Wanneer ontvang ik mijn boeken?
Zonder tegenbericht van Ridderprint, ontvang je de boeken op de datum die in je orderbevestiging staat en in je portaal.
Wanneer kom ik in aanmerking voor groepskorting?
Vanaf 5 personen kom je al in aanmerking voor groepskorting. De hoogte van de korting is afhankelijk van het aantal personen in de groep. Neem contact op met je thesisspecialist voor meer informatie.
Kan ik mijn stellingen later aanleveren?
Nee. Zorg dat al het bijkomende printwerk (stellingen, boekenlegger, extra uitnodigingen etc.) op tijd wordt aangeleverd.
Kan ik mijn proefschrift op A4 aanleveren?
Ja. Het pdf-bestand wat je aanlevert verkleinen wij tot 81%, naar het proefschrift formaat van 17 x 24 cm. Meer informatie vindt je in onze online handleiding
Ik heb akkoord gegeven maar ik zie nog een fout?
Neem direct contact op met Ridderprint wanneer je een fout ontdekt in je bestanden. Wanneer je order nog niet in productie is genomen kunnen wij je bestand(en) nog vervangen! Dit kan wel gevolgen hebben voor de leverdatum van je boeken.
Kan ik een QR-code krijgen?
Je kan HIER een QR-code maken. Vul deze link https://www.publicatie-online.nl/publicaties/jouwvoornaam-achternaam in (vergeet het streepje niet, spaties mogen niet). Download een .eps bestand en .png bestand en verwerk deze in je bestand of stuur deze naar je vormgever. Stuur de complete link naar orders@ridderprint.nl zodat wij deze kunnen gebruiken voor je online publicatie.
Welk kleurprofiel moet ik gebruiken?
Lever de bestanden zoveel mogelijk aan in CMYK kleurmodus. Exporteer naar een PDF-bestand met het profiel ISO coated v2 of Coated FOGRA39. Wij zetten automatisch RGB bestanden om met dit kleurprofiel.
Hoe bereken ik de rugdikte?
De rug dikte is afhankelijk van het aantal pagina’s en het papiertype. Ga naar je Ridderprint portaal en klik bovenin in het menu op ‘Aanleverinstructies‘ pagina in je portaal. Hier vindt je de rug dikte calculator of klik hier Rugdikte berekenen.
Waar kan ik mijn bestanden uploaden?
Log in in je Ridderprint portaal en klik op ‘Mijn order‘ en ga naar de pagina ‘Upload je bestanden’. Klik hier op de knop ‘Bladeren‘ en selecteer je bestanden. Wacht met afsluiten totdat alle bestanden in de lijst zichtbaar zijn. Heb je een standaard binnenwerk lay-out (toevoegen van elementen aan je pdf) klik dan in het menu op de ‘Start PDF lay-out‘ link en doorloop de stappen.
Moet ik mijn bestanden met snijlijnen aanleveren?
Werk je met professionele software zoals Indesign of illustrator, dat zien wij dit graag. Lukt dit niet in de software waarin je werkt, dan is dit geen probleem. Hou alleen rekening met 3 mm bleed aan alle zijden.
Kan ik mijn bestand nog aanpassen?
Je hebt tussen het ontvangen van de proef en akkoord productie, de tijd om je correcties te doen of door te geven aan je vormgever. De definitieve bestanden ontvangen wij graag zsm, uiterlijk op de datum ‘akkoord productie‘.
Wanneer moet ik mijn bestand(en) uploaden?
Log in in je Ridderprint portaal en klik op ‘Mijn order’. Bekijk hier de planning wanneer jij of je vormgever de bestanden uiterlijk moet indienen voor de proefdruk.
Wat is het eindformaat?
Wij snijden 3 mm van het het drukwerk af aan alle zijden (op de snijlijnen). Wat overblijft is het uiteindelijke (eind)formaat.
Wat is een veiligheidsmarge?
Zorg dat belangrijke tekst of beeld 5 mm binnen het eindformaat blijft. Deze marge/ruimte is nodig om ervoor te zorgen dat er met het snijden niets wegvalt.
Wat is afloop/bleed?
Afloop/bleed is nodig wanneer je bestand beeld of kleur bevat die tot aan de rand van je pagina moet komen. Dit beeld en/of deze kleur moet dan minimaal 3 mm over de paginarand geplaatst worden. Zie ook onze online handleiding voor meer informatie
Waar kan ik de aanleverspecificaties vinden?
Log in met je ontvangen gegevens in je Ridderprint portaal en klik bovenin rechts in het menu op ‘Aanleverinstructies‘ link. Bekijk hier ook de online handleiding.
Hoe moet ik mijn bestanden aanleveren?
Wij ontvangen over het algemeen de bestanden graag als een pdf-bestand. Klik bovenin in het menu op ‘aanleverinstructies’ voor de specificaties van de diverse bestanden. Heb je dan toch nog specifieke vragen neem dan contact op met orders@ridderprint.nl.
Hoe lang duurt een complete lay-out?
Een lay-out van je binnenwerk en cover duurt ongeveer 4 weken inclusief een drukproef. Inclusief printen is dit ongeveer 6 weken voor het totale traject tot aan het ontvangen van je boeken. Dit is inclusief eventuele bijkomende items. Voor spoed procedure neem contact op met je thesisspecialist bij Ridderprint.
Waar moet ik mijn bestanden uploaden?
Log in in je Ridderprint portaal en klik boven in het menu op ‘Mijn order‘ en ga naar ‘Upload je bestanden‘. Klik op ‘bladeren‘ en selecteer je bestanden. Wacht met afsluiten tot alle bestanden zichtbaar zijn in de lijst. Zie ook het topic ‘Ik heb een binnenwerk ‘standaard’ pakket. Wat nu?‘ Indien je dit pakket hebt.
Ik heb een omslag ‘standaard’ lay-out. Wat nu?
Ga in je portaal naar de ‘Upload bestanden’ pagina en upload je afbeelding(en) en een voorbeeld/schets hoe je de lay-out voor je ziet. Onze vormgever gaat hiermee aan de slag en maakt het technisch kloppend. Je ontvangt zsm een eerste pdf-proef voor controle. Zie ook de instructies op de ‘Aanleverinstructies‘ pagina in je portaal.
Ik heb een binnenwerk ‘standaard’ pakket. Wat nu?
Is je pdf bestand compleet? Dan klik je in je Ridderprint portaal op de ‘Start PDF lay-out‘ link. Kies je elementen en stijl en doorloop de stappen verder. Onze vormgever stuurt zsm een pdf proef ter controle. Zodra deze akkoord is gaan we over tot het maken van een papieren proefdruk. Is de link niet zichtbaar? Laat ons dit zsm weten dan activeren wij die als nog. Overige bestanden kunnen via ‘Upload je bestanden‘ pagina in je portaal.
Ik heb een binnenwerk ‘volledig (plus)’ pakket. Wat nu?
Zodra je order is ingepland, ontvang je een email met informatie en instructies. Je wordt gebeld voor een eerste gesprek met onze coördinator, die je vertelt hoe het verdere proces verloopt. Een vormgever neemt vervolgens contact op voor een intake gesprek. Met de vormgever bespreek je een planning en je wensen mbt de vormgeving.
Hoe lang duurt het aanvragen van een ISBN?
Nadat het aanvraagformulier ontvangen is, zal het ISBN met ongeveer twee dagen op de ‘Order specificaties’ pagina in je portaal staan. Is dit niet het geval neem dan contact op met orders@ridderprint.nl
Wat is de verschijningsdatum?
Dit is meestal een datum vanaf wanneer jouw boek te vinden is in (online) boekhandels (als je het boek wilt verkopen), repository of een bibliotheek.
ISBN toevoegen aan bestand?
Zodra het ISBN beschikbaar is, verwerk dit dan zelf in je bestand of geef het door aan je vormgever. Voor de drukproef is het niet van belang dat het ISBN aanwezig is. Let wel op dat je deze in de definitieve bestanden niet vergeet.
Heb ik een barcode nodig voor mijn boek?
Alleen als jij jouw boek wilt verkopen. Het ISBN kan worden omgezet in een wereldwijd leesbare barcode. Boekverkopers scannen deze code bij het afrekenen en de barcode wordt gebruikt in de logistiek.
Waarom zou ik géén ISBN aanschaffen?
Een ISBN aanvragen kost geld. Als jij een boek hebt geschreven dat niet via een boekhandel of online platform verkocht hoeft te worden, is het de vraag wat zo’n ISBN voor toegevoegde waarde heeft. Denk bijvoorbeeld aan een boek dat je hebt geschreven om uit te delen bij trainingen die je geeft. Misschien heb je een boek over de geschiedenis van je familie geschreven, dat je alleen met familieleden wilt delen. In zulke gevallen kun je prima zonder ISBN.
Is een ISBN verplicht?
Nee, een ISBN is niet verplicht. Als jij in eigen beheer een boek uit wilt geven, beslis je zelf of je een ISBN aanvraagt of niet. Hoewel een ISBN niet verplicht is, stellen veel boekhandelaren en online platformen een ISBN als eis wanneer zij jouw werk gaan verkopen. Het nummer zorgt er bijvoorbeeld voor dat zij heel eenvoudig de voorraad kunnen bijhouden. Uitgevers die hun voorraad opslaan bij het Centraal Boekhuis, hebben ook een ISBN nodig, zodat boekhandelaren en bibliotheken hun boeken kunnen bestellen. Informeer bij je universiteit over de regels voor een ISBN.
Ik kan geen NUR code vinden voor mijn onderwerp?
Kies dan voor een categorie die hier het dichtst bij in de buurt komt. Bijvoorbeeld een algemene categorie.
Wat is een NUR code?
Hoe vraag ik een DOI aan?
Informeer bij je universiteit voor de aanvraag van een DOI. Dit kan niet via Ridderprint.
Wat is een DOI?
DOI-nummers (Digital Object Identifiers) zijn unieke nummers die aan een digitaal document kunnen worden toegekend. Het doel van de DOI is dat met behulp van dit nummer het document waarnaar wordt verwezen altijd en op een standaardwijze online te vinden is, onafhankelijk van eventuele veranderingen van een internetadres.
Heb ik een e-book ISBN nodig?
Wil je jouw boek als e-book via de reguliere online boek retailers verkopen, dan heeft je e-book een ISBN nodig. Verkoop je je boek niet, of alleen via je eigen website of via een social media platform, dan heeft een ISBN geen meerwaarde.
Hoe kan ik een ISBN aanvragen?
Log in in je Ridderprint portaal en klik boven in het menu op ‘ISBN aanvragen‘. Na ontvangst formulier is het ISBN met ongeveer twee dagen zichtbaar op de ‘specificaties’ pagina in je portaal. Staat deze er na twee dagen nog niet? neem dan contact op met Ridderprint voordat je een nieuwe aanvraag doet.
Wat is een ISBN?
De afkorting staat voor International Standard Book Number. Het is een code van (meestal) 13 cijfers, die wereldwijd gebruikt wordt om boeken eenvoudig vindbaar te maken voor bijvoorbeeld bibliotheken en boekhandelaren. De opbouw van zo’n nummer is internationaal afgesproken en zegt iets over het land van uitgave, vertaling, editie, enzovoort. Kijk voor meer informatie op https://service.isbn.nl/hc/nl
Heb ik een ISBN nodig?
Wil je jouw boek publiekelijk uitgeven (dat wil zeggen verkopen) via de diverse kanalen? Dan is het aan te raden om een ISBN aan te vragen. Voor boeken die binnen jouw eigen kring verspreid worden, is het niet nodig een ISBN aan te vragen. Een ISBN is dan handig om jouw boek goed vindbaar te maken voor boekhandelaren, bibliotheek of repository. Informeer bij je universiteit wat de regels zijn omtrent een ISBN.
Waar kan ik mijn ISBN vinden?
Heb je een ISBN-aanvraag gedaan via het aanvraagformulier in je Ridderprint portaal? dan vind je deze met ongeveer twee dagen terug op de ‘Order specificaties‘ pagina’ in je portaal. Staat deze er na twee dagen nog niet? neem dan contact op met Ridderprint voordat je een nieuwe aanvraag doet.
De kleur van mijn cover is anders?
Een beeldscherm geeft je kleuren weer met behulp van lichtmenging (RGB) hierdoor hebben de kleuren een groot bereik en zijn deze heel helder van kleur. De printer vertaalt deze kleurinformatie naar (CMYK) voor het gebruik met inkt. Inktmenging heeft een minder groot kleurbereik dan lichtmenging. Hierdoor zal de print altijd anders van kleur zijn. Als je je bestanden aanlevert in RGB kleuren ipv CMYK kleuren, kan dit verschil nog duidelijker zijn. Probeer daarom zoveel mogelijk met CMYK bestanden te werken voor meer voorspelbaarheid in de kleur. Ook wordt je cover voorzien van een laminaat die de kleur beïnvloed.
Wat is een digitale proefdruk?
Bij een digitale proef zijn alle witranden en snijlijnen weggehaald in je document, zodat je de verhoudingen goed kunt zien. In feite zien ze eruit als na het afwerken/snijden van je boek.
Kan ik na de drukproef nog wijzigingen doorvoeren?
Na het ontvangen van de proef is er tijd om je correcties te doen of door te geven aan je vormgever. De definitieve bestanden ontvangen wij graag zsm en uiterlijk op de datum ‘akkoord productie‘. Na ontvangst van de definitieve bestanden zetten wij de productiebestanden in je portaal voor een laatste controle en akkoord voor productie.
Kan ik nog een proefdruk ontvangen?
Wij sturen eenmalig een proefdruk. Wil je toch een tweede proef ontvangen dan zijn hier extra kosten aan verbonden van € 45,- Na ontvangst van de definitieve bestanden sturen wij altijd nog een digitale proef voor een laatste controle en jouw akkoord.
Ontvang ik een track and trace?
Ja. Zodra de drukproef hier verzonden wordt ontvang je een track and trace. Controleer je spam box als je deze nog niet ontvangen hebt.
Ik heb nog geen akkoord van beoordelingscommissie?
Om het het proces niet te vertragen en te voorkomen dat we ergens in tijdnood komen, is het verstandig om de proefdruk al in gang te zetten. Na het ontvangen van de proefdruk kan je de opmerkingen van de beoordelingscommissie afwachten en is er genoeg ruimte om deze door te voeren. Doorgaans zijn dit alleen tekstcorrecties en geen correcties in de vormgeving van het boek.
ISBN toevoegen aan bestand?
Zodra het ISBN beschikbaar is, verwerk dit dan zelf in je bestand of geef het door aan je vormgever. Voor de drukproef is het niet van belang dat het ISBN aanwezig is. Let wel op dat je deze in de definitieve bestanden niet vergeet.
Kan ik mijn proefdruk ophalen?
Ja, dat is mogelijk. Laat ons dit op tijd weten.
Moet ik thuis blijven voor de proefdruk?
Nee. De proefdruk wordt in een stevige envelop verstuurd als brievenbuspost via DHL.
Mijn proefdruk heeft geen speciale afwerking?
Dat klopt. Helaas is het niet mogelijk om dit voor één proef te doen. 95% van deze kosten zijn vaste kosten. (maken van stempels, instellen van machines). Dit geldt voor; foliedruk, Spot-UV. Pregen (embossen), Stansen en Wit printen)
Krijg ik een proefdruk?
Standaard sturen wij een fysieke proefdruk van jouw boek. Wij sturen 1 proefdruk naar je toe en houden 1 proefdruk zelf, zodat we bij de productie van de gehele oplage weten wat het resultaat moet zijn. De proefdruk is uiteraard optioneel, je kunt ook afzien van een fysieke proefdruk als het om een spoedorder gaat of als je geen post kan ontvangen. In dit geval sturen wij een digitale PDF proef.
Hoe snel heb ik mijn proefdruk?
Normaal gesproken is de proef met één a twee dagen op adres (als dit adres in NL is). In de feestdagen periode kan hier wat vertraging in ontstaan door algehele drukte.
Hoe wordt mijn proefdruk verstuurd?
De papieren proefdruk wordt met DHL als brievenbuspost verstuurd. Hier hoef je niet voor thuis te blijven.
De kleur van mijn proef is anders dan op mijn beeldscherm?
Een beeldscherm geeft je kleuren weer met behulp van lichtmenging (RGB) hierdoor hebben de kleuren een groot bereik en zijn deze helder van kleur. De printer vertaalt deze kleurinformatie naar (CMYK) voor het gebruik met inkt. Inktmenging heeft een minder groot kleurbereik dan lichtmenging. Hierdoor zal de print altijd anders van kleur zijn. Als je je bestanden aanlevert in RGB kleuren ipv CMYK kleuren, kan dit verschil nog duidelijker zijn. Probeer daarom zoveel mogelijk met CMYK bestanden te werken voor meer voorspelbaarheid in de kleur.
Ook het gekozen papier kan een oorzaak zijn van kleurverschil omdat de kleur van het papier de kleur van de print beïnvloed.
De proefdruk klopt niet helemaal?
Controleer eerst je bestanden op maatvoering en of de berekening van de rug klopt (juiste papier?), staat tekst op de rug in het midden? etc. Is dit correct, dan is dit te wijten aan het proefproces. Het lukt namelijk niet altijd om de verschillende machines in één keer juist in te stellen voor één proef. Als de bestanden in orde zijn dan doen wij dit netjes instellen voordat wij gaan produceren. Zijn de verschillen erg groot laat ons dit weten. Omdat de drukproef weinig tijd krijgt om te drogen kan het soms zijn dat het laminaat op de hoekjes loslaat. Met de productie hebben we hier geen last van.
Mijn proefdruk is nog niet ontvangen?
Helaas hebben wij hier geen invloed op. Controleer de verzendgegevens in je portaal op juistheid. Neem contact met ons op om te overleggen of er nog tijd is in de planning om te wachten of dat we een andere oplossing moeten vinden.
De kleur van mijn cover is anders?
Een beeldscherm geeft je kleuren weer met behulp van lichtmenging (RGB) hierdoor hebben de kleuren een groot bereik en zijn deze heel helder van kleur. De printer vertaalt deze kleurinformatie naar (CMYK) voor het gebruik met inkt. Inktmenging heeft een minder groot kleurbereik dan lichtmenging. Hierdoor zal de print altijd anders van kleur zijn. Als je je bestanden aanlevert in RGB kleuren ipv CMYK kleuren, kan dit verschil nog duidelijker zijn. Probeer daarom zoveel mogelijk met CMYK bestanden te werken voor meer voorspelbaarheid in de kleur. Ook wordt je cover voorzien van een laminaat die de kleur beïnvloed.
Wat is bindwijze ‘perfect bind’?
De rug is doorlopend en wordt stevig om het binnenwerk gelijmd. De omslag is te bedrukken (doorlopend tot aan de rand) en bij voorkeur voorzien van een laminaat. Bij garenloos gebrocheerd wordt het binnenwerk in een klem geplaatst en de rug gefreesd. Waarna met hotmelt de omslag strak om het binnenwerk wordt gelijmd. De hechting is zeer stevig en duurzaam voor snelle publicaties met een tijdelijke levensduur. Snelle en betaalbare bindmethode.
Wat is bindwijze ‘genaaid gebrocheerd’?
Dit is de oorspronkelijke wijze om boeken te binden. Bij deze binding heeft het boek een harde band, die bestaat uit een voorplat, een achterplat en een rug. Tussen de rug en de platten zitten de knepen, die fungeren als scharnieren. De rug is niet rechtstreeks aan het boekblok vastgemaakt, waardoor je de ruimte tussen boekblok en rug ziet als het boek opengeslagen ligt. Een gebonden boek kan juist opengeslagen blijven liggen door die afstand te creëren.
Voor de omslag wordt vaak de term ‘band’ gebruikt. De band kan met verschillende materialen bekleed worden. Veel voorkomend is een bedrukte band met een laminaat. Maar ook (kunst) leer, linnen, papier of plastic behoord tot de mogelijkheden. Het binnenwerk kan gebonden worden met hotmelt (garenloos) of genaaid gebonden.
Ik wil ander laminaat. Is dit duurder?
Nee. Wij hanteren voor alle laminaatsoorten dezelfde prijs.
Printen jullie ook met witte inkt?
Ja, dit is mogelijk. dit kan ook in combinatie met kleur.
Wanneer ontvang ik mijn boeken?
Dit is 8 – 10 werkdagen na jouw akkoord op de definitieve bestanden. De datum van levering staat op de ontvangen orderbevestiging en in jouw portaal. Zonder tegenbericht worden jouw boeken op deze datum bezorgd.
Drukken jullie ook Spot-UV lak?
Ja. Wij kunnen je cover voorzien van ‘normale’ spot-UV of van een opdikkende variant. Deze voel je nog meer en geeft een soort ‘3D-effect’.
Wat is lijmbinding ‘Perfect bind’?
Deze bindigmethode wordt in 98% van onze boeken gebruikt. Het boekblok wordt vastgemaakt aan het omslag door middel van een speciale lijm.
De kleur van mijn omslag is anders dan mijn binnenwerk?
Er kan een afwijking in kleur zijn tussen je cover en binnenwerk . Het omslag wordt voorzien van een laminaat die de kleur beïnvloed. Helaas kunnen wij hier niets aan doen. Ook het soort papier voor het binnenwerk dat je hebt gekozen beïnvloed een kleur. Het ene papier verschilt meer dan het ander. Hou hier rekening mee bij de keuze van je papier.
Is een speciale afwerking mogelijk met mij cover design?
Laat je idee of design altijd eerst door Ridderpint beoordelen om teleurstelling of problemen te voorkomen. Wij kunnen advies geven of je idee mogelijk is of dat er iets aangepast moet worden.
Kan foliedruk over de rug van mijn boek?
Dit is mogelijk. Als de vlakken folie niet te groot worden kan dit goed.
Drukken jullie naast goudfolie ook andere kleuren folie?
Koper en zilverfolie behoren tot de mogelijkheden. Voor andere kleuren neem contact op met je thesis specialist bij Ridderprint.
Wat betekent stansen?
Stansen is het verwijderen van bepaalde delen uit je cover of uitnodiging.
Wat is laminaat en waarom is dit?
Laminaat is het dunne laagje kunststof wat over de print heen aangebracht wordt. Dit geeft extra stevigheid en beschermt de omslag ook tegen vuil.
Wat is schoonsnijden?
Hiermee wordt bedoeld, het snijden naar het eindformaat.
Wat is rillen?
Vooraf aan het vouwen maken we een inkeping in het materiaal zodat er een mooie strakke vouw ontstaat.
Hoe geef ik mijn akkoord voor productie?
Na het aanleveren van de definitieve bestanden ontvang je een e-mail waarin wordt gevraagd om je akkoord voor productie te geven. Controleer je bestanden en order informatie in je portaal. Stuur je akkoord samen met je definitieve informatie zoals; bezorgadres, aantal boeken, aantal (kleuren)pagina’s etc. mocht dit anders zijn dan in je portaal.
Online publiceren en embargo?
Wil je je proefschrift online zetten en zijn er artikelen die nog niet gepubliceerd zijn? Informeer bij je universiteit over deze regels voor online publiceren en eventueel embargo. Wij zetten standaard een code op de online publicatie zodat niet iedereen je boek kan inzien of downloaden. Klik HIER voor meer informatie. Ridderprint is geen uitgever.
Krijgt mijn online publicatie een wachtwoord?
Ja. Dit is standaard je 6-cijferige ordernummer waar mee je communiceert bij Ridderprint.
Kan ik een QR-code krijgen?
Je kan HIER een QR-code maken. Vul deze link https://www.publicatie-online.nl/publicaties/jouwvoornaam-achternaam in (vergeet het streepje niet, spaties mogen niet). Download een .eps bestand en .png bestand en verwerk deze in je bestand of stuur deze naar je vormgever. Stuur de complete link naar orders@ridderprint.nl zodat wij deze kunnen gebruiken voor je online publicatie.
Mijn online link of QR-code werkt niet?
De QR-code is actief zodra jouw publicatie online is gezet. Dit wordt een aantal dagen na jouw akkoord voor productie gedaan. Je ontvangt een e-mail wanneer dit gebeurd is. Werkt hij dan nog niet neem dan contact op met orders@ridderprint.nl.
Hoe lang blijft mijn online publicatie beschikbaar?
Hier is geen eindtijd aan verbonden.
Wat is de publicatiedatum?
Dit is de datum wanneer het boek online mag verschijnen.
Wat is een online publicatie?
Met een online pakket zetten wij de PDF van jouw boek (inclusief cover) online op onze website https://www.publicatie-online.nl/publicaties. Met een link kan je de mensen verwijzen naar jouw online boek. Zie informatie op onze website https://www.ridderprint.nl/online-publiceren/ voor de verschillende opties.
Wat is een online PDF?
Jouw boek (inclusief cover) wordt online gezet op https://www.publicatie-online.nl/. Hier kunnen de mensen jouw proefschrift downloaden. Je boek is standaard ‘beveiligd’ met een wachtwoord (je ordernummer).
Wat is een online flipbook?
Van jouw boek wordt een interactief flipbook gemaakt met inhoudsopgave en waar je online ‘realistisch’ doorheen kan bladeren. Deze wordt online gezet op https://www.publicatie-online.nl/. Het flipbook is geen ‘fysiek’ bestand die je kan downloaden.
Waarom heeft mijn online publicatie een wachtwoord?
I.v.m. een eventueel embargo op niet gepubliceerde stukken. Standaard is je online publicatie met een wachtwoord beveiligd (je ordernummer).
Kan ik mijn wachtwoord verwijderen?
Ja. Stuur een verzoek via email naar orders@ridderprint.nl Let op! Je online boek is dan openbaar en te lezen of te downloaden voor iedereen.
Kan ik een eigen wachtwoord instellen?
Ja. Stuur je zelf gekozen wachtwoord naar orders@ridderprint.nl ovv je naam en ordernummer. Standaard is je online publicatie met een wachtwoord beveiligd (je ordernummer).
Wat is het verschil tussen een online pdf en complete pdf?
Als service maken wij een ‘compleet’ pdf bestand van jouw boek inclusief voor en achterkant. Deze kan je bijvoorbeeld inleveren bij de universiteitsbibliotheek. Heb je een online pakket dan zetten wij jouw boek ook online, zodat mensen deze kunnen downloaden. Zie voorbeelden op onze website https://www.publicatie-online.nl/publicaties
Wanneer staat mijn proefschrift online?
Wij zetten je boek, na jouw akkoord voor productie, met een aantal dagen online. Je ontvangt een e-mail wanneer dit is gebeurd.
Mijn orderspecificaties zijn veranderd. Krijg ik een nieuwe offerte?
Ja. Zodra je de definitieve bestanden akkoord hebt gegeven, stuurt je thesisspecialist de nieuwe aangepaste offerte/orderbevestiging via e-mail. Wil je deze eerder hebben, neem contact op met je thesisspecialist.
Wordt de factuur samen met boeken geleverd?
Nee. De factuur ontvang je per e-mail zodra de boeken zijn ontvangen.
Hoe kan ik mijn factuuradres wijzigen?
Neem contact op via e-mail of telefoon met je thesisspecialist bij Ridderprint om deze gegevens aan te passen.
Op welke manieren kan ik betalen?
Overmaken op …
Wanneer kan ik een factuur verwachten?
De factuur wordt verstuurd via de e-mail nadat je de boeken hebt ontvangen. Heb je de factuur nog niet ontvangen? (controleer eerst je spambox), neem dan contact op met je thesisspecialist bij Ridderprint.
Wanneer kom ik in aanmerking voor groepskorting?
Vanaf 5 personen kom je al in aanmerking voor groepskorting. De hoogte van de korting is afhankelijk van het aantal personen in de groep. Neem contact op met je thesisspecialist voor meer informatie.
Kan ik de leverdatum nog wijzigen?
Komt de vastgestelde leverdatum niet uit, dan kan deze verschoven worden naar een andere dag (geen weekend). later kan altijd, eerder is niet altijd mogelijk. Stuur zsm een email naar orders@ridderprint.nl met je vraag. Hoe eerder, des te meer kans dat het kan.
Ik heb (nog) geen track and trace ontvangen?
De dag voor levering van je boeken, worden je boeken hier opgehaald (einde dag) . Hierna stuurt de vervoerder een e-mail met track and trace, waarin een geschatte bezorgtijd verschijnt. Heb je deze nog niet gekregen, kijk dan eerst in je ongewenste email. Het kan ook zo zijn dat wij de boeken met ons eigen bezorgservice komen brengen. Je ontvangt hiervan een email met informatie. Hier hebben wij helaas (nog) geen track and trace service voor.
Verzenden boeken naar postbus?
Nee. Verzenden van boeken naar een postbus is niet mogelijk. Hiervoor ontvangen we graag een adres.
Kan de levering vervroegd worden, als ik eerder akkoord geef?
Indien wij eerder dan de gemaakte planning een akkoord voor productie hebben, kunnen wij de bezorgdatum aanpassen. Rekening houdend met 8-10 werkdagen.
Levertijd garantie?
We kunnen nooit 100% garanderen dat je pakket op tijd verzonden of geleverd wordt. Natuurlijk doen we daar elke dag keihard ons best voor, maar overmacht zoals, storingen in machines, of problemen bij de vervoerder hebben we helaas niet in de hand.
Wat is de levertijd van mijn boeken?
Afhankelijk van je orderspecificaties kan dit 8-10 werkdagen zijn. Neem voor spoedprocedures contact op met Ridderprint.
Mijn order heeft de status ‘expeditie’. Wat betekent dit?
Deze status betekent dat de boeken klaar staan voor verzending. De boeken worden een dag voor de leverdatum opgehaald (einde dag). Je ontvangt van de vervoerder een e-mail met informatie.
Ik heb hardcovers besteld maar nog niet ontvangen?
De hardcovers komen direct via onze partner. Wij proberen de leveringen af te stemmen op dezelfde datum als jouw softcover boeken maar, het kan voorkomen dat deze een aantal dagen later arriveren. Duurt dit langer, neem dan contact op met orders@ridderprint.nl.
Verzenden jullie mijn boeken ook naar buitenland?
Hier ondervinden wij veel problemen mee, en doen dit niet overal naar toe. Verzending zal geheel op eigen risico zijn. Neem contact op met je thesisspecialist bij Ridderprint om dit te bespreken.
Kunnen mijn boeken ook bij de buren afgeleverd worden?
Dat is mogelijk. Stuur het adres op tijd per email naar orders@ridderprint.nl ovv je naam en ordernummer.
Kunnen mijn boeken op meerdere adressen afgeleverd worden?
Ja. Tegen extra kosten kunnen wij naar één extra adres versturen.
Ik was niet thuis toen mijn boeken werden aangeboden?
Zorg dat er iemand de hele dag aanwezig is. Als de vervoerder niemand aantreft dan worden de boeken de eerstvolgende werkdag opnieuw aangeboden. Hier worden extra kosten voor in rekening gebracht.
Hoe laat worden mijn boeken geleverd?
De boeken kunnen worden bezorgd tussen 09:00 – 16:00. Controleer je ontvangen e-mail met track and trace voor een geschatte bezorgtijd. Is het bezorgadres dat van een universiteit, probeert de vervoerder altijd voor 15:00 te bezorgen.
Ontvang ik een track and trace voor mijn boeken?
De dag voor levering van je boeken, worden je boeken hier opgehaald (einde dag) . Hierna stuurt de vervoerder een e-mail met track and trace, waarin een geschatte bezorgtijd verschijnt. Heb je deze nog niet gekregen, kijk dan eerst in je e-mail spam box. Het kan ook zo zijn dat wij de boeken met ons eigen bezorgservice komen brengen. Je ontvangt hiervan een email met informatie. Hier hebben wij helaas (nog) geen track and trace service voor.
Is een ochtendlevering mogelijk?
Tegen een extra betaling is leveren voor 11:00 uur mogelijk. Neem hierover contact op met je thesis specialist.
Kan ik mijn boeken ophalen?
Ja, Laat dit ons op tijd weten. De boeken kunnen worden opgehaald op de Ohmweg 31 in Alblasserdam. Meldt je aub bij HAL 1 (grijze roldeur).
Worden mijn boeken ook op Zaterdag geleverd?
Nee. De boeken worden op werkdagen van maandag – vrijdag geleverd.
Hoe worden mijn boeken verstuurd?
Jouw boeken worden handzaam verpakt in dozen en op een ‘mini’ pallet gezet en samen met een pakbon met al jouw gegevens geseald. Het transport wordt verzorgd door een ‘over night’ bode Transmission genaamd.
Waar vind ik mijn verzendgegevens?
Log in in je Ridderprint portaal en klik op ‘Mijn order’ ga naar de pagina ‘Verzendgegevens’. Geef eventuele wijzigingen door aan orders@ridderprint.nl.
Wanneer ontvang ik mijn boeken?
Zonder tegenbericht van Ridderprint, ontvang je de boeken op de datum die in je orderbevestiging staat en in je portaal.
Mijn drukwerk is niet netjes gesneden?
Dat is vervelend! We proberen je drukwerk altijd zo netjes mogelijk schoon te snijden. We hebben altijd te maken met wat snijverschil zijn door schommeling in printen en afwerken. Vind je dat we toch echt niet goed gesneden hebben? Neem dan contact op met je thesisspecialist bij Ridderprint. Klik in je portaal op de ‘Mijn order‘ en zie bij ‘Contact info‘ wie jouw thesis specialist is. Stuur een foto mee zodat we je klacht goed kunnen beoordelen.
Mijn pakket is beschadigd, wat kan ik doen?
Neem contact op met je thesisspecialist bij Ridderprint. Klik in je portaal op ‘Mijn order‘ en zie bij ‘Contact info‘ wie jouw thesisspecialist is. Stuur een paar duidelijke foto’s mee van de beschadigde zending.
Ik ben niet tevreden, hoe dien ik een klacht in?
Neem contact op met je thesisspecialist bij Ridderprint. Klik in je portaal op ‘Mijn order‘ en zie bij ‘Contact info‘ wie jouw thesisspecialist is. Stuur met je klacht een aantal foto’s mee om de klacht te verduidelijken. Wij zullen dan met spoed de klachten beoordelen en hier op terugkomen.
Antwoorden op veelgestelde vragen over drukwerk bij Ridderprint
In de rubrieken links vindt je antwoorden op veelvoorkomende vragen. Gebruik eventueel de zoekfunctie om alle antwoorden te vinden over een bepaald onderwerp. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met Ridderprint. Wij staan altijd klaar om je vragen naar tevredenheid te beantwoorden.